baldursbarn

Allt lugnt på gården

Publicerad 2012-09-15 09:05:59 i

Ja inget extraordinärt har hänt. Hästarna går tillsammans utan problem fortfarande ;) Gaefa är verkligen en go tjej. Gnäggar så fort hon ser en. Lite krånglig att lyfta hovarna på har hon varit,backat upp i väggen och stökat på,men det blir bättre och bättre. Duktig tjej! Hon styr upp grabbarna med järnhov! Går man runt hagen har man ett litet koppel bakefter. Gaefa först givetvis. De har börjat sätta lite vinterpäls så jag ska nog åka och köpa lite vitaminer nu. Har ju kört med foderjäst,men den lilla damen gillar det icke. Inte gillar hon vetekli heller. Får försöka vänja henne vid det. Vetekli är ju bra sedan när de är högdräktiga. Sätter lite fart på magen.
Nää nu ska jag klä på mig och gå ut till min lilla flock. Ha det gott!

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela